נדודי שינה תרופות סבתא

תמיד כדאי לנסות לטפל בבעיית נדודי השינה באמצעים טבעיים ומתונים יותר מאשר ליטול כדור. קיימים צמחי מרפא ושמנים אתריים שיכולים לעזור. כאן כללתי את הבטוחים והמומלצים לשימוש.

חוש הריח שלנו, פועל גם כשאנו ישנים, וגם באופן לא מודע. אחת משיטות הריפוי ברפואה משלימה היא הארומתרפיה- טיפול בעזרת שמנים ארומתיים. השמן האתרי של צמח, הוא אותו חומר ריחני שנשאר בין כפות ידינו כשאנו ממוללים עלה של פרי הדר, או לואיזה. השמנים הם מיצוי מרוכז של החומרים הפעילים ששומרים על הצמח וחיוניים להישרדותו. לרבים מהשמנים תכונות אנטי בקטרייאליות, אנטי זיהומיות, ומגוון תכונות רפואיות שיכולות לרפא מצבי חולי וכאב.

לסובלים מקשיי שינה מומלץ לקנות שמן אתרי לבנדר באיכות טובה בלבד, ועל הכרית- מומלץ לפזר טיפה או שתיים (לדאוג לכסות את הכיסוי שלא יתלכלך לפני). האדים יכנסו לאף במהלך השינה ויסייעו לשינה טובה יותר בלילה. ריחות נוספים שמועילים לשינה הם שמן אתרי אורן סיבירי, ושמן אתרי מליסה.

מכיוון שההשפעה של חוש הריח רבה, יתכן ואתם עושים שימוש בריחות שמחבלים ביכולת לישון טוב.

האם אתם משתמשים במרכך כביסה בריח לימון? כדאי להימנע מכך.

אווררו את החדר בו אתם נמצאים מריחות רעים. אם אתם מתגוררים בחדר שבו נמצא המטבח, נסו לבשל בשעות לא מאוחרות מדי כדי שהריח יתנדף ולא יפריע לשינה.

דאגו לריח טוב בחדר השינה, מבער עם שמן, קטורת או מפיץ ריח טבעי כלשהו אבל לא ריח מעורר! ריחות כמו מנטה, לימון, ושאר פירות הדר מעוררים ולא מרדימים. אם אתם נוהגים לשתות תה עם לימון לפני השינה או לצחצח שיניים עם ריח מנטול (מנטה) אולי זאת הסיבה שגורמת לכם להישאר ערניים. במקרה כזה כדאי להחליף את התה הזה עם חליטה של צמחי מרפא שמסייעים לשינה- קמומיל, לבנדר, ופסיפלורה.

את צמחי המרפא ניתן לקנות בבית טבע. כחצי שעה לפני הזמן בו אתם מתכננים לישון, שמים כפית של עלים במסננת של תה כל פעם סוג אחד, בכוס מים רותחים. נותנים למים להתקרר מעט, שותים והולכים לישון. מומלץ כל פעם לשתות סוג אחד של תה לשבוע ואז להחליף. אם נשארים עם סוג אחד ההשפעה מתחילה להיחלש. 

יש לציין ששמנים ארומתיים וצמחי מרפא, לא תמיד יספיקו במקרה של מי שסובל מנדודי שינה על רקע בעיות נפשיות חמורות. 

מאמר על בעיות שינה ותרופות סבתא

חזרה לדף הבית